Avaleht-uudised   Külalisteraamat   Valla ajaleht   Lingid   Teabenõue   Kontakt           


ÜLDINFO
VALLA KAART
VALD TUNNUSTAB
KÜLAD
VALITSEMINE
HARIDUS
KULTUUR
NOORTEKESKUS
KÄSITÖÖKESKUS
SPORT
SOTSIAALHOOLE
TERVISHOID
TURISM
TEENUSED
TRANSPORT
JÄÄTMED
SUFE OÜ
KALMISTUD
PROGRAMMID
LEMMIKLOOMAD
KROONIKA
PILDIGALERII
ILM TÕSTAMAAL
VEEBIKAAMERA
TRÜKISED
TÖÖPAKKUMISED
STATISTIKA
RÄIMEWEST
PROJEKTID
HALDUSREFORM

Külalisteraamat

Sinu nimi: Sinu e-post: (vabatahtlik)

huviline:
postitatud: 25.05.2012 13:17 vasta viitega
25.05.2012 13:17:09 - wrote :
Tere küsimus kas kellegil on tööd pakkuda 14.aastasele noormehele

Veiny:
postitatud: 24.05.2012 21:48 vasta viitega
24.05.2012 21:48:35 - wrote :
Soovin käsitööpoele edu.
Tore ettevõtmine
huviline:
postitatud: 21.05.2012 21:41 vasta viitega
21.05.2012 21:41:03 - wrote :
Tere , küsimus et kas kellegil 17a noormehel tööd poleks pakkuda Tõstamaa kandis ?

merike:
postitatud: 19.05.2012 22:20 vasta viitega
19.05.2012 22:20:03 - wrote :

to:rita ja linnas töölkäija kui te natuke viitsiksite lugeda korralikult läbi teiste inimeste arvamused siinlehel siis palun lugege ikka korralikult

pole mina ühtegi paha sõna siin külalisteraamatus meie vallavanema kohta kirjutanud lihtsalt panin kirja oma arvamuse,et vallavanem ei saa ega ka tal pole võimalik kõikide inimeste tahtmist mööda teha

nii,et kui teisi süüdistama hakata võiks ikka kommentaarid korralikult läbi kuulata

linnas töölkäija:
postitatud: 19.05.2012 10:04 vasta viitega
19.05.2012 10:04:21 - wrote :
Täpi,Ülle ja Merike. Kui teile ei meeldi inimene, on see teie enda asi.Aga austage tööd, mida inimene teeb.Ja teeb hästi.
rita:
postitatud: 19.05.2012 07:54 vasta viitega
19.05.2012 7:54:46 - wrote :
Kallis Tipp-Täpp,Ülle.Merike! Teie raskest "rotielust" aitab Pärnu Postimehest välja tulla  tööpakumiste vaatamine  ja enda jaoks mõnda töökoha valimine .kodust alati raske välja tulla ja hakkata teistmoodi elama,aga sots, süsteemi peale lootmine ja vallavanema vahetus ei muuda teieolukorda.Kas teie arvate ,et linnas käivad tööl ainult tohmid,kellel ei ole perekonda?Vale,hommikuti bussi oodates,ma näen,kui palju inimesi kihutab tööle.hakkake ka!
kodanik:
postitatud: 17.05.2012 17:04 vasta viitega
17.05.2012 17:04:13 - wrote :
see suti ranna tee äär on nii ära rüüstatud
vallakodanik:
postitatud: 17.05.2012 14:15 vasta viitega
17.05.2012 14:15:09 - wrote :
Kallid täpi ja Ülle!Pole meile paremat vallavanemat vaja,kui meie Rõhu.Ta seisab valla eest ja läheb aknast  tagasi sisse,kui uksest välja visatakse,selleks,et Tõstamaal hea elada oleksKellel pole,vaata oma kapsaaeda!Vallavanem riigi seaduste vastu ei saa,olgu vallavanemaks või täpi!
TR:
postitatud: 17.05.2012 07:53 vasta viitega
17.05.2012 7:53:35 - wrote :

Kui eelpoololev veeprogrammi küsimus läbi lugeda, siis sisaldab see ka vastust. Neid, kellel võimalus uus taotlus esitada, teavitab vallavalitsus lisaks ka kirjalikult. Küsimustega saab pöörduda keskkonnanõuniku poole.

vallakodanik:
postitatud: 16.05.2012 10:50 vasta viitega
16.05.2012 10:50:22 - wrote :
Mis te virisete, vaadake parem kui ilus meie Tõstamaa on.
vald
inimene:
postitatud: 15.05.2012 23:40 vasta viitega
15.05.2012 23:40:30 - wrote :
HAJAASUSTUSE VEEPROGRAMM
Kes saab toetust taotleda?
Toetuse taotlejaks saab olla füüsiline isik, kes rahvastikuregistri andmetel elab Tõstamaa vallas. Toetust saavad taotleda need inimesed, kes esitasid 2011 veeprogrammist toetuse saamiseks taotluse kuid vahendite puudumise tõttu seda ei rahuldatud. 2012 aasta veeprogrammis osalemiseks palume esitada hiljemalt 11.06.2012 taotlus Tõstamaa vallavalitsusele.
Küsimus – Millal siis võivad need inimesed taotluse esitada, kelle taotlust esimesel aastal vahendite puudumise tõttu ei rahuldatud ja kes on senini ilma joogiveeta?

ülle:
postitatud: 15.05.2012 12:14 vasta viitega
15.05.2012 12:14:04 - wrote :
Mina olen täpiga nõus, oleks juba aeg asjalikum vallavanem valida!
inimene:
postitatud: 13.05.2012 22:41 vasta viitega
13.05.2012 22:41:01 - wrote :
 tuleks juba ometi kord uue vallavanema valimised, saaks sest rotielust välja lõpuks
no ega ükski vallavanem sinu eest elu elama tule, ikka ise pead seda "rasket koormat" vedama.
Ja meie Rõhust asjalikumat vallavanemat annab otsida, praegu kull kedagi teist samaväärset silmapiiril ei terenda.
üx ema:
postitatud: 13.05.2012 21:58 vasta viitega
13.05.2012 21:58:38 - wrote :
Tänud Õnnelale ja teistele,oli väga armas emadepäeva pidu.
vallakodanik:
postitatud: 13.05.2012 17:05 vasta viitega
13.05.2012 17:05:35 - wrote :
To täpi: Äkki sa täpi mõtleks ise kuidas oma elu paremaks teha? Virisemas ja vingumas on kõik, aga kui vaja enda tagumikku liigutada, siis ei saa keegi enam hakkama. Kui sa nii vinge oled, et teiste puuduseid näed, siis tule ja hakka ise valda juhtima. Täitsa huviga vaataks kuidas sa sellega hakkama saad!
Merike:
postitatud: 13.05.2012 11:34 vasta viitega
13.05.2012 11:34:38 - wrote :
tuleks juba ometi kord uue vallavanema valimised, saaks sest rotielust välja lõpuks

oled sa nii kindel,et uus on alati parem

elus on juba nii,et kõike ei saa ega ka saa teha meie vallavanem kõikide tahtmist mööda

täpi:
postitatud: 12.05.2012 23:23 vasta viitega
12.05.2012 23:23:46 - wrote :
 tuleks juba ometi kord uue vallavanema valimised, saaks sest rotielust välja lõpuks
Toomas Rõhu:
postitatud: 07.05.2012 09:47 vasta viitega
7.05.2012 9:47:03 - wrote :

Tõstamaa vallavalitsus tänab kõiki talgutel osalenuid, kelle tegevuse tulemusena sai koduvald puhtamaks-kaunimaks. Samuti täname seda enamust, kes mõistnud kohustusliku jäätmeveo olemust ja vajalikkust, leidnud endale sobiliku suurusega kasti, vajadusel koopereerunud naabritega jne. ega nõua  seadusemuudatusi vaid olemasoleva isikliku prügikasti täituvusest lähtuvalt. Ka naaberriike külastades võimalik lihtsa vaatlusega tuvastada, kus kohustuslik jäätmesüsteem toimib, kus mitte ja ega selles osas "jalgratast" pole mõtet leiutada. Tõstamaa vald muutunud korraldatud jäätmeveo tõttu oluliselt puhtamaks, täname kõiki mõistvalt suhtujaid. 

inkognito:
postitatud: 06.05.2012 17:35 vasta viitega
6.05.2012 17:35:55 - wrote :
eks pidev susserdamine, vassimine jne teeb  rahva pikapeale tigedaks küll.
anonüümne:
postitatud: 05.05.2012 10:09 vasta viitega
5.05.2012 10:09:41 - wrote :

tõesti pole enam midagi muud kirjutada. miks nii tigedad üksteise vastu? olge rõõmsamad juba ometi

 

ants:
postitatud: 05.05.2012 08:39 vasta viitega
5.05.2012 8:39:03 - wrote :
ei saanud  sotstöötaja kinga siin midagi 
tõstamaa elanik:
postitatud: 04.05.2012 22:26 vasta viitega
4.05.2012 22:26:58 - wrote :
to jamad: Püüa kirjutada korrektselt, sest sinu praegusest jutust ei saa midagi aru. Kirjavigu on rohkem kui taevas tähti ning kangesti jääb mulje, et oled oma mõtteavaldust siin postitamas purupurjus peaga. Seega üks tühi lällamine ja avaliku külalisteraamatu risustamine.
lugeja:
postitatud: 04.05.2012 20:20 vasta viitega
4.05.2012 20:20:24 - wrote :
Palju neid sotstöötajaid teil seal siis on? Üks sai ju petmise eest kinga.
jamad:
postitatud: 04.05.2012 18:14 vasta viitega
4.05.2012 18:14:08 - wrote :
selline mure et tostamaa sotts töötajad tuleks uud saada kuna praegused valetavad nii mis juba ja    seda mitte ära kustutada siin kuna see on t¨si eriti enda väli
Marju:
postitatud: 04.05.2012 10:50 vasta viitega
4.05.2012 10:50:20 - wrote :
Mõisa/kooli aiast on ära jalutanud nartsissid koos mugulatega! Kui kellelgi on lillepuhmas liiga suureks läinud ja pole kahju natuke seda jagada, siis olen meelitatud :) Samuti on soov kollaste krookuste järele. Maikuus toimetan aias esmaspäeviti ja kolmapäeviti lõunast alates, samas saab alati muu aja kokku leppida.
vallakodanik ka vallakodanikule:
postitatud: 03.05.2012 08:37 vasta viitega
3.05.2012 8:37:07 - wrote :
Eks see leiva- ja saiapakendi põletamise jutt pigem näiteks toodud,kilekotil ju teade,et võib põletada.Loomulikult viskame need prügi hulka,sest mida ma sinna konteinerisse siis üldse panen.Kuna liha ja piimatooted omast käest,ei pea marketitest neid hakkliha ja muid plastpakendis piima ja lihasaadusi ostma.Aga hoidkem loodust ,jätame teeääred puhtaks ja ongi ilus kevadetunne südames!
Ka vallakodanik:
postitatud: 02.05.2012 23:19 vasta viitega
2.05.2012 23:19:33 - wrote :
Samasugune mure lihtsal taluperel,no annab ikka prügi otsida,et kord kuus konteiner täis saada. Toidujäätmed saavad loomadele,leiva ja saia kilekotid põletame koos küttepuudega ahjus või pliidi all.Pl ...
Saia kilekottide põletamine kütteseadmetes ei ole just kõige mõistvam tegevus kuna kilekoti põlemisel tekiv jääkprodukt kleepub kas küttekehasse, soojamüüri või korstnajalga ning sellega seoses tekib mõne aja pärast oht niinimetatud korstnapõlenguks. Seoses suhteliselt hõreda päästekomandode asustustihedusega mängid sa tulega. Viska parem need kilekotid prügikasti ja sinu küttekolded on palju puhtamad.
vallakodanik:
postitatud: 02.05.2012 23:04 vasta viitega
2.05.2012 23:04:38 - wrote :
Samasugune mure lihtsal taluperel,no annab ikka prügi otsida,et kord kuus konteiner täis saada. Toidujäätmed saavad loomadele,leiva ja saia kilekotid põletame koos küttepuudega ahjus või pliidi all.Plasttaara läheb tagastamisele kauplusele.Ei väida,et jäätmeid üldse ei teki-midagi ikka puruneb või aegub,aga 80 l üle 56 päeva  ikkagi täis ei tule.Nii me siis veame pooltühja konteineri värava taha ja oleme truud jäätmetootjad,nutame ja maksame.Nõus ka Aloga,metsaalused on tõesti puhtamad,kui 5-6 aastat tagasi!
kirve mees:
postitatud: 02.05.2012 21:00 vasta viitega
2.05.2012 21:00:45 - wrote :
Prügi loopijatel raiume saba maha ja võimalikult pea lähedalt.
Karin:
postitatud: 02.05.2012 18:23 vasta viitega
2.05.2012 18:23:39 - wrote :
Lindi raba vaatlustorni juures on kohutavalt prügi. Nii vee ääres, kui vee alla vajunult. Kõik inimeste poolt laiali loobituna. Lisaks sellele on samas kandis lausa maantee ääres mitu musta prügikotti prügiga. Kes on küll see tohm, kes nii teeb!!? Saaks videosse.... "Teeme ära" kampaania raames võiks selle kandi ka ette võtta. Teedevalitsuse mehed võiksid ehk aeg-ajalt teeääri revideerida, aga see pole ilmselt nende töölepingus. Mingi lahendus tuleks leida.
Enn :
postitatud: 02.05.2012 16:50 vasta viitega
2.05.2012 16:50:24 - wrote :
Tere Kena, et on tekkimas arutelu. Muidugi peab olema korraldatud jäätmevedu, kuid seda lähuvalt kodaniku niiöelda elustiilist ja tarbimis ja sorteerimisharjumusest ( viitsimisest). Kui seda poleks, ...

Ei aita ka see iganädalane kasti tühjendus, kui konteinerit ei pesta seestpoolt. Võib ka pesta aga suvel võtab ikka nädalaga vine (haisu) üles. Ilmselt haisevad ka kastid eramajade hoovides, ainult väiksemas mahus (kast kah väikse). 

Jõudu jäätmete sorteeriatele, aga kas on mõtet seda, kui kangelastegu ülistada? See on normaalse inimese normaalne käitumine. 

Minule ka ei meeldi tulumaks ja sõjaväekohustus, aga saan aru nende vajalikkuses ja vaidlusta neid.

Kevadet kõigile

Madis Veskimägi:
postitatud: 02.05.2012 16:39 vasta viitega
2.05.2012 16:39:15 - wrote :

Tere taas !

Ikka rõõm näha ja lugeda tekkinud arutelu, tore, et ka ametnik on esitanud oma arvamuse. Tubli ! Mind kodanikuna häirib väga see, et pean tegema asja mis ei klapi minu püüdlustega ja seda ametnikud ei arvesta. Suurim sigadus on oma jäätmete toimetamine metsa või kuhugi mujale. Seda peaks nuhtlema täie rangusega. Lisaks trahvile oleks väga mõjus ka nö avalik häbipost virtuaalsel kujul. Miks ka mitte alaleht valla kodulehele. Sotsiaalne hukkamõist on sageli mõjusam kui 50-100 eurone trahv. Kui oleksin ametnik, siis ma ei kardaks et kõik loobuksid korraldatud jäätmeveost. Nagu märkisin eelmises hõikes on see VÄGA VAJALIK, kuid VÄGA VAJALIK ON KA KODANIKU PÕHJENDATUD SOOVIGA ARVESTAMINE. Usun, et kui meie volikogu võtaks Tõstamaa jäätmeseaduse taas ette ja viiks nii parandused, oleks taas rahu (Tõsta)maapeal.

Ikka head tervist ja edasiviivat arutelu soovides,

Madis Veskimägi

Alo:
postitatud: 02.05.2012 16:26 vasta viitega
2.05.2012 16:26:32 - wrote :

Jäätmeseaduse järgi kohaliku omavalitsuse üksusele, mille haldusterritooriumil elab vähem kui 1500 inimest, korraldatud jäätmeveo korraldamise kohustus ei laiene. Seega Tõstamaa valda võiks jätta oma haldusterritooriumil jäätmeveo korraldamata. Ilmselt see ei oleks aga mõistlik kuna korraldatud jäätmeveol on ka oma mõte, milleks on:

1.       Vähem prügi metsa all- Me kõik me oleme seda märganud, et pärast korraldatud jäätmeveo toimima hakkamist on metsaalused oluliselt puhtamad ja uut prügi enam metsa alla nii palju ei teki.

2.       Hind- Tänu korraldatu jäätmeveole on prügivedu kodanikule oluliselt soodsam. Näiteks peab ühes Pärnu linna äärses vallas, mis on jätnud prügiveo korraldamata, maksma 140 l konteineri tühjendamise eest 6,34 eurot. Tõstamaa on Paikre jäätmejaamast tunduvalt kaugemal ja asustus on siin hajusam.  Seega prügivedu peaks siin nagu olema kallim. Siiski on meil 140 l konteiner tühjendus tunduvalt odavam 2,74 eurot.

3.       Tegeletakse vähem prügi põletamisega- Ei ole normaalne kui õhtusel ajal aleviku vahel jalutades torkab ninna spetsiifiline plasti põlemise hais. Kõik ei taha aru saada, et koduses küttekoldes ei teki sellist temperatuuri nagu prügipõletuse tehases,  et jäätmeid keskkonnaohutult põletada.

 

Jah, seadus on karm. Ja peabki olema. Paljud inimesed paraku ei taha veel aru saada mida võib ja mida mitte.

Eks seadus on tehtud keskmist inimest silmas pidades ja keskmine inimene paraku ei ole veel nii keskkonnateadlik ja usin, et tegeleks aktiivselt jäätmete sorteerimisega. Uuringud näitavad, et inimestel tekib jäätmetest mahuliselt kõige enam pakendijäätmeid ja toidujäätmeid. Ülejäänud jäätmeid on väga vähe. Pakendijäätmete jaoks on olemas suuremates asulates tasuta konteinerid. Kui võrrelda Tõstamaal nende konteinerite kogumahtu segaolmejäätmete konteinerite kogumahuga siis on see suhteliselt olematu (5% versus 95%). Ja ometigi kipuvad need konteinerid tihti pooltühjad olema.

Praegusel hetkel on tublide jäätmesorteerijate ainukeseks rõõmuks teadmine sellest, et ta on käitunud keskkonnateadlikult. Kui muutuvad arusaamad ja rohkem inimesi hakkab aktiivselt prügi sorteerima ju siis muutub ka seadus ning tublimad võivad rõõmustada siis juba näiteks ka raha kokkuhoiu üle. Kuni seda pole juhtunud ei tohiks kätt toimiva süsteemi vastu tõsta. Ootame veel. Elu on näidanud, et asi areneb hoogsalt. Eks ta peabki, see on ju direktiividega paika pandud.

On maailmas üksikuid juhtumeid, kus jäätmefirmad on nõus sorteeritud prügi eest natuke isegi peale maksma, et seda väärtusliku ressurssi endale saada. Vaevalt, et sellised asjad meistki enam kaugel on. Rajatud on ju esimesi prügikütuse tootmise tehaseid jne. Miski ei juhtu loomulikult üle öö.

Nõustun täielikult, et prügi sorteerimist tuleb toetada. Kui aga praegusel hetkel seadust väljapakutud kujul muutma hakata, kardan ma, et selle tulemuseks ei ole sugugi mitte aktiivsem sorteerimine. Pigem see, et raha kokkuhoiust tulenevalt hakkab prügi valesse kohta jõudma.

Madis Veskimägi:
postitatud: 02.05.2012 15:15 vasta viitega
2.05.2012 15:15:55 - wrote :

Tere

Kena, et on tekkimas arutelu. Muidugi peab olema korraldatud jäätmevedu, kuid seda lähuvalt kodaniku niiöelda elustiilist ja tarbimis ja sorteerimisharjumusest ( viitsimisest). Kui seda poleks, oleks oht meie metsade-teede, majaümbruste lagastumiseks. Pole nõus sellega, et eramaja on võrdsustatud korterelamuga. Vaadates alevi prügikonteinereid, on selle tühjendamine vajalik 1 x nädalas senise 14-28 p tühjendamisintervalli asemel. Ikka silmas pidades kahjurite ( kärbsed, rotid-hiired) levikut ja oht nakkushaiguste levikuks. Üsna oluline on ka puhas õhk ja esteetiline vaade. Kui on viitsimist eramajades kiirkompostida biolagunevaid jäätmeid kindlalt suletavas konteineris ei pääse kärbsed-närilised ligi. Oma kogemuse alusel on kiirkompostri lõhn meeldiv hapukas apelsinilõhnaline. Võib-olla oleks mõtekas alevisse muretseda avalikud biolagunevate jäätmete kiirkompostrid. Selised on täitsa olemas, neid ka rendivad erinevad jäätmefirmad. Saadav kompostmuld oleks hea kasvõi lipuväljaku lillepaati, kooliaeda või ka müügiks. Kui korraldatud jäätmevedu muutuks tarbijate vajadusi arvestavaks, st harveneks senisega võrreldes on oht mõningaseks hinnatõusuks. Kuid ise maksaksin meelsasti asja eest mida vajan ja siis kui vaja, mitte seepärast, et jäätmeseadus nii käsib, meeldib see või mitte. Aga jätkame mõtetevahetust.

Head tervist soovides,

Madis Veskimägi

prügikoll:
postitatud: 02.05.2012 13:58 vasta viitega
2.05.2012 13:58:03 - wrote :
Mina olen küll praeguse korraldusega väga rahul ja kuu ajaga saab suurema perega kasti täis ka.
mrs:
postitatud: 02.05.2012 08:58 vasta viitega
2.05.2012 8:58:32 - wrote :
Tervist vallakodanikud !Pöördun vallakodanike poole, kellel on tõsiseid probleeme korraldatud jäätmeveo jaoks piisavas koguses jäätmete leidmisega.Milles asi. Oma majas elades püüame ikka toimetada ni ...
Väga õige üleskutse doktori poolt! 
Praegune korraldus on tegelikult igakuine "prügimaks" prahifirmale, maksmata jätmise korral viivised, trahvid jne. Firma muidugi õnnega koos, kindel sissetulek aastateks olemas. Ja 5 vallla kodanikud on sellega haaratud.
Siiski mitte kõigis valdades pole "prügimaffiat"lastud ligi ja ei ole need vallad sugugi räpasemad.
Minu ettepanek oleks, et prügiauto tuleb kutsumise peale, kusjuures kutsumiseks sobivad päevad oleks ette antud, nt teisipäev vm. Ja maksan siis selle korra eest. Mõnelon vaja kindlasti igas kuus, mõnel paari kuu tagant ja mõni saab võib-olla aastas korra oma kastikese täis.
anonüümne:
postitatud: 02.05.2012 00:14 vasta viitega
2.05.2012 0:14:16 - wrote :
Tervist vallakodanikud !Pöördun vallakodanike poole, kellel on tõsiseid probleeme korraldatud jäätmeveo jaoks piisavas koguses jäätmete leidmisega.Milles asi. Oma majas elades püüame ikka toimetada ni ...
alevis ei ole eraldi kilekoti konteineritkuhu panna,seega oma prügikasti tulebkipanna.Ja prügiauto  käibki 1kord kuus.Aga samas  ma olen nõus et omas majas ei tule eriti sellist prügi ,mis visata prügikasti et saaks kuu aja jooksul korra prügikast täis,olgu siis kas või kõige väiksem prügikast.Võiks küll et kes tahab saab arvemini lasta oma prügikonteinerit  tühjendada.
Madis Veskimägi :
postitatud: 30.04.2012 22:05 vasta viitega
30.04.2012 22:05:31 - wrote :
Tervist vallakodanikud !
Pöördun vallakodanike poole, kellel on tõsiseid probleeme korraldatud jäätmeveo jaoks piisavas koguses jäätmete leidmisega.
Milles asi. Oma majas elades püüame ikka toimetada nii, et tekiks võimalikult vähe jäätmeid, täpsemalt jäätmed mida klassifitseeritakse segaolmejäätmeteks. Kõik on üsna lihtne- kartulikoored jm biolagunevad jäätmed komposti ( ise kasutan selleks omaehitatud soojustatud ja ventilatsiooniga kiirkompostrit koos kompostimulla ja starteriga), munakoored tuttavatele kanadele, kile (kole)kotid ja pakendid, topsid purgid jm alevi pakendi konteinerisse, paber-papp ahju, patareid poodi oravakasti ja pandipakend taas ringlusse. Kõik on üsna lihtne, kui jäätmed sortida tekke hetkel. Mitte aga hiljem, katsudes näiteks kohvipaksu ja kartulikooresegust välja noppida paberit või kilet. Mis on tulemus. Tulemus on keskkonda silmas pidades hea. Kuid mis jääb tühjaks on kodune segaolmejäätmete konteiner. Olgu see lubatutest kõige tillukesem, ikka ei saa sinna suurt midagi panna. Oma kogemusest väidan, et ehk aastas saab kuidagi täis 120 l konteineri. Aga milleks see jutt. Selgub, et meie elu juhib jäätmeseadus ja kuskil paikapandud detailplaneering- need peaksid määrama meie tarbimise ja prügitekitamise.  Kena, meie eest on mõeldud ja ei jää muud üle kui maksta, pidada meeles prügiringi kuupäev ja vedada tühi konteiner tee äärde. Tavaliselt nii ka tehakse, sest nagu märgitud, meie elu juhib jäätmeseadus. Erinevad ametnikud väidavad samuti- mitte midagi ei saa teha, seadus on selline. ja seadust rikkuda ei tohi. Mõned aastad tagasi oli asi leebem, kohalik omavalitsus vabastas põhjendatud juhul kodaniku korraldatud jäätmeveost. Nüüd umbes 1 aasta on asi karm. Olen esitanud meie vallavalitsusele kolmel korral omast arust põhjendatud avalduse, lisaks ka akti, mis tõendab, et olen segaolmejäätme konteineri sisu toimetanud legaalselt Paikre prügilasse.  Viimane kord menetleti avaldust peaegu 1 kuu ( see oli senistest pikem ja detailsemalt lahtiseletatud ), kuid tulemus minu jaoks ikka ebasoodus. Vastavalt jäätmeseadusele ja sellele et elan detailplaneeringu alusel tiheasustusalas ei ole võimalik vabastada või harvendada korraldatud jäätmevedu. Lahenduseks pakuti muretseda kõige pisem konteiner või kopereeruda mõne naabriga. Mõte isenesest ilus, kuid heanaaberlike suhete suurimaks ohuks on just võimalikud rahalised jm suhted. Küllap on oma osa  ka eestalse jonnil, katsuks kõigepealt ise hakkama saada. Ausalt öelda, teeb see olukord veidi kurvaks. Ühelt poolt katsun sorteerida jäätmeid, kuid pean maksma trahvi, teisalt aga kuulsin jäätmefirmadelt et mitmed omavalitsused on kodanike soove siiski arvestanud. 
Pika kirja lõpetuseks esitan üleskutse vallakodanikele, kellel on koduse jäätmemajanduse hea organiseerimise juures tekkinud sama olukord avaldama avalikult oma arvamust. Elame siiski kodanikuühiskonnas ja meie seadused peaksid lähtuma meie vajadustest. Koos põhjendatult tegutsedes on võimalik muuta ka jäätmeseadust ja ümber hinnata detailplaneeringu mõningaid detaile. Sobivaks lahenduseks pakun korraldatud jäätmevedu vastavalt vajadusele, kas 1 x kuus, 2 kuu tagant, 1 x kvartalis, 1x poolaastas või 1 x aastas. Veelgi lihtsam oleks teatada jäätmevedajafirmale vajadusest tühjendada konteiner ja samas küsida, millal toimub järjekordne prügiring. Ja ongi kõik. Hea mõttevahetuskoht on seesama külalisteraamat, muidugi jäädes viisakaks ja mitte loopida anonüümseid inetusi. Teine võimalus on saata e kiri aadressil madis@tostamaa.ee või jätta teade tervisekeskusesse. Kui meid oleks kokku nii paarkümend asjast huvitatut, siis oleks võimalik algatada seaduse muudatuse protsess. 
Head tervist soovides,
Madis Veskimägi
Toomas Mitt:
postitatud: 29.04.2012 17:54 vasta viitega
29.04.2012 17:54:56 - wrote :
Kas tutipeo pilte polegi?
Videolugu siin: http://youtu.be/NhcqZ6Ub7gg
anonüümne:
postitatud: 27.04.2012 11:03 vasta viitega
27.04.2012 11:03:30 - wrote :
Kas tutipeo pilte polegi?
talgujuht:
postitatud: 26.04.2012 10:11 vasta viitega
26.04.2012 10:11:53 - wrote :
Algajale talgujuhile tuli meelespea, kus oli kirjas: "Hoolitse selle eest, et talgulistel oleks joogivesi kogu aeg olemas."
Kas siis on veel mingeid rahvuslikke jooke peale kaevuvee?
Äkki talguline:
postitatud: 24.04.2012 17:37 vasta viitega
24.04.2012 17:37:51 - wrote :
Kas käsitööpoe talgutel rahvuslike jooke ka pakutakse?
jooksija:
postitatud: 24.04.2012 02:15 vasta viitega
24.04.2012 2:15:31 - wrote :
Jüriööjooksu pilte ?
anonüümne:
postitatud: 23.04.2012 23:44 vasta viitega
23.04.2012 23:44:36 - wrote :
Kas keegi oskab vastata ,miks kesk alevis ei põle tuled õhtul.Pimedas nats paha minna poodi ja ka jalutada.Mujal igal pool alevis põlevad tuled.
selle eest keset ööd keskalevis  väga ilustipõlesid tuled
Tõstamaalt:
postitatud: 23.04.2012 19:57 vasta viitega
23.04.2012 19:57:18 - wrote :
Saab ikka aga ATV peab endal olema:)

Ajakirjandus huviline:
postitatud: 23.04.2012 17:44 vasta viitega
23.04.2012 17:44:59 - wrote :

Pärnu Postimees kirjutab, et Tõstamaal pidi saama ATV ga vastu KIVIAEGA sõita. On see siis ka tõsi?

:S:
postitatud: 22.04.2012 23:07 vasta viitega
22.04.2012 23:07:50 - wrote :
äkki midagi automaatika jupsib. Küll korda saab!
Vaevalt küll et automaatika. Keset päeva, siis kui õues on täiesti valge tuled põlevad ja kui pimedamaks hakkab minema siis lülitatakse tuled kustu, see ei ole normaalne! Ometigi võtke midagi ette, isegi siis kui pidu oli, ka siis olid tuled kustus!! :S
unele:
postitatud: 22.04.2012 11:02 vasta viitega
22.04.2012 11:02:19 - wrote :
Kas keegi oskab vastata ,miks kesk alevis ei põle tuled õhtul.Pimedas nats paha minna poodi ja ka jalutada.Mujal igal pool alevis põlevad tuled.
äkki midagi automaatika jupsib. Küll korda saab!
´Ka jalutaja:
postitatud: 21.04.2012 19:34 vasta viitega
21.04.2012 19:34:12 - wrote :
Kas keegi oskab vastata ,miks kesk alevis ei põle tuled õhtul.Pimedas nats paha minna poodi ja ka jalutada.Mujal igal pool alevis põlevad tuled.
Üks päev põlesid öö otsa tuled veel ka kella veerand seitsme ajal hommikul. Ja siis mainitakse siin et maksumaksija raha eest. Selle raha eest võiks midagi ka korda teha mitte elektrit kulutada.
anonüümne:
postitatud: 21.04.2012 01:02 vasta viitega
21.04.2012 1:02:08 - wrote :
Kas keegi oskab vastata ,miks kesk alevis ei põle tuled õhtul.Pimedas nats paha minna poodi ja ka jalutada.Mujal igal pool alevis põlevad tuled.
lehekülg: 1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   [28]   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   (leheküljel 50)
 
Sadama tee 2, Tõstamaa, Pärnumaa 88101, tel 44 96 180, reg. nr. 75013256, vald tostamaa.ee